Sunday 6 July 2008

JFC kalah lagi

JFC was beaten again for the third times this season by QAF FC just now. QAF FC lead JFC 2-0 in first half and add four more goals in the second half. The one and only goal by JFC was from an own goal by QAF FC defender after a lovely cross by Lantik from the right.

Banyak keburukan yang dapat dilihat dalm perlawanan tadi dimana pemain-pemain kurang kecergasan dan disipline dalam permainan. Disiplin maksudnya bukan bekelahi, tapi disiplin dari segi posisi permainan dan bertahan. Memandangkan kebanyakan pemain QAF FC masih segar dan mantap setelah mewakili pasukan masing pada PSK yg telah lalu ditambah lagi dengan tenaga import mereka, kesemua pemain-pemain JFC gagal menyaingi mereka. Punca utama kekalahan teruk mungkin terlalu lama berehat dan kekurangan game fitnest. Gol-gol QAF FC kebanyakan berpunca dari kesalahan yang basic, seperti membuat foul di kawasan bahaya, kawalan kurang kemas, pertahanan tidak sefahaman dan kurang komunikasi. Dibahagian tengah juga gagal untuk membantu jentera serangan dan pertahan.

Apart from the negative things, ada jua kebaikan nya perlawanan semalam. Pemain-pemain masih lagi bersatu hati walaupun kalah, dan ia sekurang-kurang nya memberi pengajaran kepada semua yang tanpa kerjasama, latihan, hati untuk bermain, mengikut arahan coach dan kawan-kawan, kejayaan tidak akan datang dengan mudah. Lupakan perlawanan tadi, tumpukan perhatian untuk baki tiga perlawanan yang akan datang. Insyallah jika kitani manang semua, dan ada rezeki, kita akan berada di tangga ketiga. Pada semua pemain, fikirlah sendiri, mantapkan diri, dan hari Selasa jumpa lagi. *Umput udah betabas, inda lagi payah memisi.

Pada penyokong setia dan inda setia, terima kasih.. tanpa kamu sepi lah kami.. Wassalam..

No comments: